Jak stworzyć projekt folderu reklamowego dla firmy?

Pomimo, że większość działań promocyjnych firm przeniosła się do internetu, nadal duże znaczenie mają tradycyjne formy reklamy, jak np. firmowy katalog. Folder reklamowy daje możliwość zapoznania si ęz produktami w domowym zaciszu, dzięki czemu klienci mogą w pełni świadomie zdecydować się na produkt bez działania pod presją czasu. Od tego, czy katalog będzie atrakcyjny wizualnie i dopasowany do swoich odbiorców zależy decyzja o podjęciu zakupu. Na co więc zwrócić szczególną uwagę przy projektowaniu folderów?

Co powinny zawierać katalogi firmowe?

Katalog promocyjny jest jednym z ważnych elementów tworzenia wizerunku firmy. Broszura powinna być więc krótkim streszczeniem tego, co dana firma ma klientowi do zaoferowania. Jeśli jest to sklep, w katalogu nie powinno zabraknąć atrakcyjnych atrakcyjnych fotografii produktów, a także krótkiego opisu ich cech i zastosowania. W przypadku prowadzenia działalności usługowej dobrze sprawdzi się opis historii marki i wartości, którymi kieruje się firma. Można też uwzględnić pozytywne opinie dotychczasowych klientów.

Przejrzysta forma folderu reklamowego

Folder firmowy najlepiej zaprojektować w klasycznym formacie A4. Zdjęcia i opisy nie będą wtedy zbyt małe. Fotografie w firmowej broszurze powinny być profesjonalnie wykonane. Bardzo ważna jest także oprawa graficzna, która musi być dopasowana do profilu działalności danej firmy. W końcu inna szata graficzna pasuje do katalogu np. księgarni, a inna do broszury sklepu meblowego. Należy unikać także nadmiaru zdjęć i informacji- lepiej dodać ich mniej, a z większymi odstępami i bardziej czytelnymi napisami.

Projektowanie wartościowych broszur

Katalog produktowy oprócz profesjonalnej szaty graficznej powinien zawierać także wartościowe treści. Ważne, żeby były one krótkie i miały formę przystępną dla odbiorcy. Mogą to być np:

  • inspiracje, jak wykorzystać dany produkt lub usługę na wiele sposobów
  • krótkie poradniki
  • ciekawostki

Warto także dodać tzw. „wezwanie do działania”, czyli zachęcić klienta do kontaktu w razie pytań, do wejścia na stronę internetową lub bezpośrednio do zakupu.

Tworzenie katalogu przez agencję kreatywną

Agencja reklamowa w profesjonalny sposób może pomóc w kreowaniu wizerunku firmy, na który składają się także formy reklamy takie jak właśnie broszury reklamowe. Specjaliści, oprócz projektowania graficznego (wykonanie zdjęć najlepszej jakości i dobór szaty graficznej) zajmą się także doborem treści do katalogu. Content i jego przekaz powinny być dopasowane do grona potencjalnych klientów. W końcu inny przekaz będzie trafiał np. do nastolatków, a inny do osób starszych. Agencja reklamowa zadba więc także o optymalny, zgodny z grupą docelową dobór treści do katalogu. Poza tym specjaliści zadbają, aby materiały były spójne z logo firmy.

Podsumowanie o folderach reklamowych

Firmowa broszura to w dalszym ciągu ważny element wizerunkowy w budowaniu marki. Warto zainwestować w zlecenie jej projektu specjalistycznej agencji kreatywnej, gdyż atrakcyjny starannie wykonany katalog z pewnością przyciągnie nowych klientów.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *